Miercuri, 22 mai, la ora 12:00, la Galeria „Aparte” din Iași începe expoziția-laborator „Hetero-pedagogii co-laterale”, cu lucrări de Lucian Brumă și Sarah Muscalu. Acest proiect expozițional-laboratorial deschide o serie de evenimente experimentale, care presupun expunerea studenților (prin inversarea expunerii obiectelor de artă) la o suită de experiențe vizuale, conceptuale și relaționale.

Expoziția se va desfășura pînă pe data de 27 mai și este gîndită din perspectiva unui laborator în care vor avea loc trei întîlniri cu studenții de la programele de studii Istoria și Teoria artei și Pictură și Foto-Video din cadrul Facultății de Arte Vizuale și Design de la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” (UNAGE) din Iași. Lucrările pot fi vizionate și de publicul mai larg, care va avea ocazia să vadă obiecte de artă contemporană bazate pe forme de cercetare estetică de nivelul celor pe care le putem vedea în contexte internaționale semnificative.

„Această expoziție face parte dintr-o serie de expoziții, intitulate generic „Hetero-pedagogii co-laterale”, iar acesta ar fi actul 1 în care am invitat doi artiști, Lucian Brumă și Sarah Muscalu, care au în comun interesul pentru practici specifice arheologiei imaginii fotografice, experimentînd cu diferite registre ale memoriei (afective, vizuale, selective), lucrînd la interferența dintre pictură și fotografie.Cei doi artiști au expoziții importante bazate pe cercetare și am ales lucrările pentru a crea cadrul unui studiu comparativ care generează o suită de mesaje și emoții”, a declarat Cătălin Gheorghe, curatorul expoziției.

Lucian Brumă e doctor în Arte Vizuale și lucrează în zona discursurilor experimentale, construindu-și practica în jurul ideei de pictură pe care o gîndește ca un post spațiu. Sarah Muscalu este absolventă a două specializări ale UNAGE, respectiv Facultatea de Arte Vizuale și Design – Pictură și Facultatea de Istoria și Teoria Artei. În prezent, urmează cursurile programelor masterale Arte Vizuale-Pictură și Teorii și Practici în artele vizuale ale aceleiași universități.

Învățarea colaterală e un concept derivat din scrierile pragmatistului american John Dewey, care susținea ideea că putem învăța din interacțiuni accidentale/ indirecte/ graduale/ chiar inconștiente, contribuind, însă, la formarea unor atitudini, idealuri și dorințe, precum acelea de a continua învățarea și a progresa moral.

Sursă foto: www.aparte.arteiasi.ro