(ORASUL, 14.00) PREFECTURA – CONTROL – BALTATI / Neregulile din comuna Baltati vor atrage sanctionarea primarului.
(CUZANET, Iasi, 11 noiembrie)- Prefectura Iasi a desfasurat un control in comuna Baltati in urma reclamatiilor inaintate de consilierii locali din comuna. Specialistii trimisi in judet au semnalat deficiente in ceea ce priveste intocmirea actelor de stare de civila. In acest context s-a descoperit ca nu exista cel de-a la doilea mator in cazul certificatelor de casatorie. De asemenea peste 30 de certificate de nastere au fost eliberate inainte de data aprobarii transcrierii. Inspectorii au depistat ca nu s-au constituit dosare pentru sedintele de Consiliu Local (CL), iar din toate hotararile aprobate in sedintele extraodinare si ordinare nu rezulta de cine au fost initiate si cine le sustine. " Nu sunt respectate normele de tehnica legislativa iar punctele de pe ordinea de zi nu sunt aduse lunar la cunostinta publica", a declarat Marius Bodea, prefect de Iasi. Alte nereguli au fost semnalate in ceea ce priveste hotararile de CL, prin care primarul comunei Baltati a fost desemnat mandatar pentru lotizarea a 5,8 hectare, ce au fost ulterior scoase la vanzare. Pentru aceasta situatie se vor sesiza organele de urmarire penala. Suprafata de teren se afla pe raza comunei Baltati si face parte din domeniul public. In urma controalelor s-au semnalat nereguli si la alte hotarari care nu erau semnate sau stampilate. "Avem probleme si la activitatea comisiei de fond funciar. La unele sedinte au fost lasate spatii goale si completate ulterior cu pixul. Mai mult decat atat, Consiliul Local din Baltati nu a solutionat cererile si nu a verificat corespondenta trimisa de Prefectura Iasi prin care ii atentionam cu privire la activitatea lor", a mentionat prefectul. Specialistii au depistat si faptul ca registrele nu sunt inventariate sau numerotate "Exista posibilitatea sa fi pierdut dosare fara sa-si dea seama", a explicat prefectul. Concluziile controlului au fost enuntate in urma evaluarilor facute de specialisti din Prefectura, consilieri juridici, inspectori ai Inspectoratului Teritorial de Munca, Directia Finantelor Publice Locale si specialisti din cadrul Arhivelor. Controlul s-a desfasurat in perioada 27.10 – 06.11. 2008./ Iulia Nanescu
Niciun comentariu