(ORASUL, 14.00) RATP – AGLOMERATIE – SOLUTII / Aglomeratia din mijloacele de transport in comun creste numarul calatorilor care circula fara bilet

(CUZANET, Iasi, 12noiembrie)- Oficialii Regiei Autonome de Transport in Comun (RATP) s-au plins de faptul ca numarul calatorilor fraudulosi este in crestere. "La regie sunt pierderi mari din acest punct de vedere. Stim ca sunt multe persoane care urca, de exemplu, din Alexandru si coboara in Podu Ros fara sa-si cumpere bilet pentru ca stiu ca un controlor nu are loc pentru a-si face meseria" a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

Acesta a precizat ca suprasolicitarea autobuzelor a devenit o problema cotidiana odata cu modificarea programului multor institutii care au decis ca angajatii sa-si inceapa munca la ora 8.  ."Era o vreme cand calatorii erau impartiti in alte intervare orare: erau o parte care  incepeau lucrul la 5:30-6:00 in zona industriala. Altii incepeau la  ora 7. Acum majoritatea si-au  dus programul la ora 8. Si scolile si universitatile si majoritatea firmelor de stat si private. De la ora 7:30 pana la 8:15 numarul persoanelor care trebuie transportate din diverse zone ale Iasului spre centrul orasului este enorm de mare." a spus Adrian Mihai.

Pentru a rezolva problema aglomeratiei din mijloacele de transport in comun  oficialii RATP au cel putin doua solutii. "Sa existe, ca in strainatate, o banda pe care sa circule doar autobuzele sau, in cazul in care ea exista, politia sa-si faca datoria si sa ridice masinile parcate aici care incurca traficul. Vedeti ce se intimpla in fata hotelului Europa. O alta rezolvare ar fi sa mai cumparam noi niste autobuze. Deja am inceput in acest sens un proiect de achizitionare si cautam pe piata britanica cateva masini bune dar second-hand pentru ca nu avem bani de unele noi" a explicat Adrian Mihai.

Problema cea mai mare este insa traficul de pe strazile Iasului care la ore de varf provoaca ambuteiaje in special pe strazile cu o singura banda pe sens. "Transportul in comun este blocat atat de mult incat pe o portiune care in mod normal se parcurge in mai putin de cinci minute. Noi facem cam jumatate de ora pentru o distanta cum este cea dintre Mircea si Bariera Nicolina. In felul asta ma nimeresc sa ajung in spatele unui autobuz cu acelasi numar ca cel pe care il conduc  si oprim in statii la intervale de un minut, doua fata de cel de dinainte" a povestit unul dintre soferii RATP. Purtatorul de cuvant al RATP Iasi a precizat ca asigurarea unei benzi destinate exclusiv transportului public, in afara profitului adus regiei va contribui si la reducerea poluarii./ Roxana Maticiuc