(ORASUL, 17.00) RATP – FRANE- PANA CURENT/ Franele tramvaiului implicat in accidentul de luni ar fi trebuit sa functioneze chiar si in cazul unei pene de curent electric
(CUZANET,
Iasi, 23 martie)- Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a infirmat astazi informatia potrivit careia accidentul care s-a produs in fata Bibliotecii Central Universitare Universitare pe data 21 martie a avut drept cauza intreruperea alimentarii cu tensiune electrica a tronsonului Universitate – Piata Eminescu. Potrivit RATP si a registrului de evidenta a dispeceratului energetic din cadrul regiei, in intervalul orar 13.00 – 15.00 in ziua accidentului nu figura nicio intrerupere a tensiunii electrice. Dupa ora 15.00 a fost solicitata o intrerupere pentru ca regia sa intervina cu utilajele in vederea detasarii tramvaiului de la locul accidentului. RATP a mai precizat ca sistemul de franare al tramvaiului ar fi trebuit sa functioneze chiar si in cazul lipsei curentului electric. Conform RATP, tramvaiul BE 8/8 este cel mai sigur dintre cele pe care le foloseste, fiind dotat cu trei sisteme diferite de frânare. Primul dintre ele este de tip electrodinamic care incetineste vagonul, un al doilea sistem este frina de serviciu, pe aer, care blocheaza rotile, iar cel de-al treilea functioneaza pe baza unor patine care blochează tramvaiul pe sine. Reprezentantii RATP mai precizeaza in comunicatul de presa ca un sistem ABS de impiedicare a blocarii rotilor si a patinajului, combinat cu un sistem electronic de introducere a nisipului sub roti completeaza sistemele de siguranta./ Carmen Rotaru