(STIINTIFIC, 12.00) UAIC – SEMINAR STIINTIFIC – CREATIVITATE / Creativitatea economica, discutata la Universitatea “Al.I.Cuza” din Iasi.
(CUZANET, Iasi, 12 mai) – In sala 502 din Corpul R a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iasi a avut loc, pe11 mai, seminarul stiintific „Creativitatea si industriile creative in dezvoltarea regionala a Uniunii Europene”. Acesta a fost organizat de Scoala Doctorala de Economie, Facultatea de Arte Plastice si Design a Universitatii de Arte”George Enescu” din Iasi, Centrul de Studii Europene si Uniunea Artistilor Plastici.
Cel care a moderat discutiile a fost drd Sorin Maziliu, care a facut o scurta introducere si o prezentare a subiectului, acesta fiind si tema lui de doctorat: “Scopul acestui demers este de a aduce acest concept din numbra din care o plasam cel mai adesea la nivel national in lumina cercetarii stiintifice. Creativitatea nu se refera doar la demersul artistic, poate fi un fapt important de dezvoltare regional”.Talentul nu este suficient, este nevoie de experienta
Drd. sorin Mazilu a prezentat faptul ca permanent procesul societatii noastre s-a realizat prin intermediul crativitatii si inovarii “fluxurile comerciale s-au diversificat in asa masura incat intre cele doua domenii s-a dezvoltat o relatie profunda, astfel incat putem vorbi despre o noua era, era creativitatii. Industriile creative au la baza drepturile de proprietate intelectuala promovat prima data de Marea Britanie care doreste sa devina centrul creativ al lumii. Economia experientei, a trairilor este perspectiva nordica asupra creativitatii. Activitatile creative din Romania, la perceptia romanilor asupra creativitatii ca factor regional este aproape zero. “
Cel de-al doilea invitat care a luat cuvantul a fost lect. univ. dr. Cornelia Brustureanu de la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iasi care a prezentat creativitatea din punctul de vedere artistic: „Creativitatea are conexiuni si in economie si in psihologie. Arta si creatia artistica reprezinta a doua existenta a fiintei umane, existenta metafizica. Ea se raporteaza foarte mult la imagine. Talentul nu este suficient, este baza de inceput dar este nevoie si de experienta”.
Ultimul invitat care a luat cuvantul a fost prof. univ. dr Tiberiu Braileanu, de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA) a Universitatii „Al. I. Cuza” din Iasi, care a completat dar si-a prezentat si propria viziune asupra influentei creativitatii in economie: “Oameni s-au ocupat de arta dupa ce si-au asigurat cele necesare traiului. Primul produs de acest gen cred ca a fost floarea, ea nu a avut o functionaliate economica ci estetica. Cretivitatea este o parte inascuta si o parte dobandita. Educatia distruge creativitatea, mai ales in sistemele bazate pe cantitate si nu calitate, asa cum din pacate este si sistemul nostru universitar”.
A incheiat discursul cu o concluzie in urma constatarilor din societate si media: “ astazi se plagiaza mult, se cauta formule clasice, se merge pe pasii batatoriti si nu ne bazam pe cretivitatea proprie.”
In cadrul acestei conferinte a avut loc si o expozitie de pictura intitulata “Anotimpuri” de Constantin Tofan si una de caricaturii – “Expojub” – de Lucian Amarii. / Simona Costin, Anca Popa
Niciun comentariu