(GENERAL, 14.00) UTI – PROIECT – PRACTICA / Politehnica specializeaza profesorii ca supervizori de practica pe bani europeni.
(CUZANET, Iasi, 19 martie) – Incepand de anul acesta, studentii Universitatii Tehnice “Gh. Asachi” (UTI) vor avea profesori -indrumatori de practica specializati. In acest sens, Politehnica a initiat un proiect ce are ca scop  specializarea personalului didactic universitar pentru functia de supervizor de practica tehnologica si cercetare.
“Ni se reproseaza adesea ca studentii nostri ies din facultate si nu stiu sa efectueze activitati directe la agentii care-i angajeaza. Lipsa unei practici adecvate este un motiv; angajarea studentilor se poate face dupa absolvire mult mai usor si mai orientat daca stagiile i-au familiarizat cu agentii economici”, a declarat prof.univ.dr.ing. Mircea Dan Gusa, prorector cu activitatea didactica din cadrul UTI si coordonatorul proiectului.
Cadrele didactice vizate sunt in primul rand tinerii asistenti si sefii de lucrari care se vor forma atat in sens metodic, cat si stiintific, in vederea indrumarii stagiilor de practica ale studentilor din anii II si III si de la masterat.
“Ne-am gandit ca, in primul rand, formatorii trebuie sa fie orientati in mod corect cum sa desfasoare aceste stagii. In felul acesta, noi credem ca ne asiguram o echipa de buni coordonatori de practica, care pot deveni tutori sau instructori pentru colegii care nu sunt cuprinsi in astfel de programe”, a adaugat prof.univ.dr.ing. Mircea Dan Gusa.
Profesorii  vor parcurge un curs de specializare cu trei module care sa fie aprobat de senatele celor patru universitati implicate si de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, curs ce se va incheia cu o aplicatie pentru fiecare participant: proiectarea, organizarea, desfasurarea si evaluarea finala a unui stagiu de practica in unitati economice sau de cercetare. De asemenea, fiecare profesor va participa, timp de o saptamana, la un stagiu de schimb de experienta la o universitate tehnica din Uniunea Europeana.
Temele profesorilor pentru acest stagiu sunt observarea modului in care este organizata practica afara, care sunt tematicile si care e curricula stagiului de practica. Totodata, ei vor analiza proiectele de practica intocmite de studentii straini si vor adapta practicile care se potrivesc  cel mai bine proiectului Politehnicii.
La finalul acestui parcurs, participantii trebuie sa alcatuiasca un proiect final in care sa descrie toate activitatile efectuate. Acesta va fi evaluat de o comisie numita in fiecare universitate , urmand ca 40 % din profesori participant sa fie premiati.
Partenerii Politehnicii in acest proiect sunt Universitatea “Politehnica” din Timisoara, Universitatea din Craiova si Universitatea Maritima din Constanta.
Valoarea proiectului aprobat este de peste un million de euro si se desfasoara pe o durata de trei ani, incepand cu ianuarie 2010. Obiectul lui e specializarea  a 128 de cadre didactice de la cele patru universitati implicate.
UTI e partenera si in cadrul altor proiecte aflate in derulare care privesc dezvoltarea resurselor umane. “Pasul cel mare- de la liceu la universitate” este unul dintre ele si are ca scop informarea si atragerea absolventilor de liceu catre Politehnica. Alte doua proiecte strategice: Registrul matricol unic (o baza de date cu toti studentii), coordonat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si programul Long Life Learning initiat de Universitatea Politehnica din Bucuresti  ce are ca scop perfectionarea  prin sistemul de educatie continua a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar.
In prezent, proiectele contractate de UTI  valoreaza  in jur de 35 de milioane de euro. / Maria Burla