Peste 30 de studenți au participat la o conferință despre redactarea corectă a unei lucrări, eveniment organizat de Comunitatea de Economie și Afaceri Internaționale (CEAI) din cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) miercuri, 27 noiembrie 2019, ora 20.00, în amfiteatrul B3 al FEAA. Prelegerea a fost susținută de lect. univ. dr. Mihaela Ifrim de la FEAA.
În deschidere, aceasta a spus că participarea sa se datorează faptului că studenții o consideră exigentă în privința scrierii unei lucrări științifice și că mereu îi atenționează atunci cînd nu au concluzii, cînd lipsesc sursele de informare sau cînd inversează ordinea paragrafelor. Invitata a menționat și că, în trecut, alegea temele studenților fără a pune în balanță faptul că ei nu aveau informațiile și cunoștințele necesare pentru a întocmi corect un eseu. „M-am uitat pe tot felul de materiale de tip ghid, la reguli pe care editura universităților le impune autorilor, am încercat să identific o serie de puncte comune și cele mai importante aspecte în scrierea unei lucrări. Știu că cele mai multe dileme, nelămuriri ale studenților sînt legate, în special, de scrierea bibliografiei și mai puțin de tehnoredactare sau de conținut”, a explicat Mihaela Ifrim.
Invitata a prezentat un material cu pașii care trebuie parcurși pentru a redacta o lucrare, luînd în considerare cuprinsul, normele de redactare, regulile de tehnoredactare a textelor științifice și bibliografia. Un astfel de demers începe cu identificarea temei, una care poate fi exploatată și care necesită implicarea studentului pentru a acoperi subiectul. Orice lucrare trebuie să aibă un titlu, o introducere, un cuprins și o încheiere. Introducerea trebuie să conțină un plan, ipoteza de la care se pleacă, metodele de cercetare și sursele folosite. În cuprinsul lucrării trebuie să fie stabilite liniile mari de cercetare, iar concluzia trebuie să fie nota personală, rezultatul în urma demersului științific. În bibliografie trebuie să se regăsească sursele folosite, nu cele fost recomandate, doar pentru a semnala faptul că au fost luate în considerare propunerile. De asemenea, orice lucrare trebuie redactată cu diacritice. Un alt lucru menționat la întîlnire a fost dificultatea de a modifica un text după ce acesta a fost deja scris.
Printre explicațiile pe care le-a oferit Mihaela Ifrim s-au regăsit și regulile de tehnoredactare, modul de editare a lucrărilor, dimensiunea titlului, respectiv 14 puncte, centrat, cît și numerotarea corectă a capitolelor și subcapitolelor titlurilor. Aceasta a evidențiat și referințele în cadrul notelor, cele mai frecvente prescurtări care contribuie la facilitarea redactării unei lucrări.
„Cele mai multe surse pe care le accesăm astăzi sînt sursele online, ne bucurăm de acces la o cunoaștere extrem de vastă și nu trebuie să ne mai ducem la bibliotecă, să stăm într-un anumit interval de timp. Internetul ne permite să avem acces la materiale pe care nu le găsim în bibliotecă. Nu vă imaginați cît de ușor este să faci astăzi o lucrare, comparativ cu lucrările făcute acum 20 de ani”,
a spus Mihaela Ifrim.
Pe lîngă asta, a mai adăugat și faptul că fiecare proiect sau eseu pe care studenții îl predau profesorilor este o carte de vizită, nu doar o temă pentru care se așteaptă măcar o notă de trecere. La final, profesorul le-a recomandat studenților și metoda „învață lucrînd”.
Asociația Comunitatea de Economie și Afaceri Internaționale este o organizație non-guvernamentală dedicată studenților de la specializarea Economie și Afaceri Internaționale de la FEAA, care organizează proiecte culturale, sportive și de divertisment.
Niciun comentariu