Eugen Predescu, specialist în pay-per-click marketing (PPC marketing), a susținut miercuri, 25 aprilie 2018, o conferință cu tema online marketing, în cadrul seriei de evenimente Atelierul Digital, marca Google (module de învățare online gratuite pentru dobîndirea de către utilizatori a unor competențe digitale). Evenimentul a avut loc la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC). La eveniment au participat peste 70 de studenți de la FEAA, dar și de la Filosofie și Științe Social-Politice, Automatică și Calculatoare și Informatică.
„E un domeniu de viitor și vă recomand să dați o șansă online marketingului”, a menționat încă de la începutul evenimentului Eugen Predescu, angajat la Canopy, o agenție digitală a cărei activitate se concentrează pe PPC marketing.
Invitatul le-a vorbit studenților despre platforma Google AdWords și cum poate fi aceasta folosită pentru a construi o campanie publicitară eficientă. Google AdWords este un serviciu publicitar prin care investitorii în publicitate plătesc numai atunci cînd un utilizator de internet dă click pe anunțul lor. Serviciul AdWords este bazat pe cuvinte-cheie de căutare pe motorul Google. Practic, investițiile se fac în cuvintele-cheie: cînd cuvîntul cheie din anunțul companiei care a investit în AdWords este căutat pe Google, anunțul companiei respective îi apare utilizatorului în pagina de căutări. Cu cît investiția într-un cuvînt-cheie este mai mare, cu atît anunțul publicitar este plasat mai sus în pagina de rezultate Google aduse la căutare. Ceea ce a ținut să explice Eugen Predescu studenților este însă faptul că nu investiția financiară este decisivă, ci cuvintele-cheie folosite în anunț. Cu cît anunțul este mai relevant și are mai multe cuvinte „populare” în topul căutărilor Google, cu atît acesta va apărea în mai multe pagini de rezultate de căutare pe internet.
Eugen Predescu le-a arătat studenților care sînt cele mai frecvente căutări Google și a explicat cum se realizează și structurează o campanie inteligentă de marketing în online și cam cît de specific trebuie să fie un anunț publicitar. „Nu interesează pe nimeni că ai produse ieftine, ci că ai produse începînd de la un anumit preț”, a exemplificat acesta în ce sens un anunț publicitar trebuie să fie specific. Invitatul a mai vorbit și despre multiplele avantaje ale reclamelor și anunțurilor publicitare pe internet: ajungerea anunțurilor exact la publicului vizat, control asupra bugetului de investiții și posibilitatea de încetare a investițiilor exact la momentul dorit. Deși încrezător în succesul publicității în online, a atras atenția asupra faptului că în mediul de afaceri există întotdeauna și riscuri. „Rezultatele nu trebuie să vină niciodată doar dintr-o parte. Dacă mîine pică Google AdWords, ce faceți?”, a exemplificat. Eugen Predescu a ținut astfel să atenționeze studenții să își antreneze mereu latura antreprenorială, să își asume riscurile și să analizeze unde merită să facă investiții.
La sfîrșit, expertul în online marketing i-a invitat pe cei prezenți la un joc online pentru verificarea cunoștințelor dobîndite pe parcursul conferinței. De asemenea, cei interesați au putut discuta după eveniment cu reprezentanți ai Canopy Iași despre oferte de angajare și internship.
Niciun comentariu