(ORASUL, 08.00) – OJPC – ASISTENTA – CONSUMATOR/ Campanie pentru promovarea drepturilor consumatorilor
(CUZANET, Iasi, 2 noiembrie) – Autoritatea Nationata pentru Protectia Consumatorului realizeaza in aceasta perioada o campanie pentru promovarea drepturilor unui consumator. Ea reprezinta un demers in cadrul proiectului Phare „Asistenta in Intarirea Miscarii Consumatoriste din Romania”. Campania „Cunoaste-ti drepturile de consumator. Ia atitudine!” se va desfasura astazi si la Iasi. Evenimentul are loc incepand cu ora 10:30 si va avea drept locatie magazinul Era Shopping Park. Conform comunicatului de presa realizatat de Dana Manu, campania isi propune stimularea publicului larg in sensul cunoasterii drepturilor sale in calitate de consumator si aplicarea acestor drepturi in practica zilnica. Actiunea se bazeaza pe un dialog intre promoteri cu cetatenii care tocmai si-au incheiat cumparaturile si astepta la casa de marcat. Discutia se poarta, in principiu, pe marginea tipurilor de produse cumparate de catre fiecare persoana abordata. Prin urmare, consumatorii vor fi intrebati daca verifica sau nu termenul de valabilitate a produsului, daca se uita pe eticheta la continutul produselor si daca stiu sa citeasca eticheta (de exemplu in cazul laptelui ce inseamna „omogenizat”), daca au folosit vreodata „telefonul consumatorului” trecut pe ambalajele diferitelor produse ca sa se lamureasca daca nu inteleg ceva, daca stiu ce este ISO si care sunt avantajele cumpararii unui produs cu ISO, daca s-au adrest Comisariatului pentru protectia Consumatorului, daca au avut probleme care nu le-au rezolvat. Dupa acest chestionar consumatorii primesc cadou o sacosa, diferite materiale promotionale si patru tipuri de brosuri legate de drepturile consumatorului. Aceste brosuri au fost realizate in cadrul proiectului, intr-un limbaj accesibil si prezinta informatii esentiale privind drepturile generale ale unui consumator. / Raluca-Daniela Lungu
Niciun comentariu