(ORASUL, 19.00) – INVATAMANT- INFASTRUCTURA- SCOALA – Criza finaciara afecteaza infrastructura invatamantului iesean
(CUZANET
, IASI, 24 FEBRUARIE) – Criza finaciara se face resimtita si in sistemul educational iesean. Astfel, potrivit Inspectoratului Scolar Judetean Iasi, in primul semestru  al anului scolar, sumele alocate oficial pentru reabilitarea sau dotare unor institutii de invatamant nu au fost onorate decat pe hartie. Motiv pentru care o parte din lucrarile incepute de reconstructie a scolilor au fost sistate. "In privinta resurselor finaciare a fost un an bun in continuare, cu finanatare adecvata  pentru 2007 -2008, un an bun, cu constatarea ca efecetele crizei s-au simtit prin faptul ca sumele de bani alocate oficial prin hartie prin hotarare de Guvern nu au venit si fizic, motiv pentru care au fost probleme in investitiile, in reparatiile incepute. Asistam la o schimbare a invatamantului iesean, pe de alta parte in aceasta zona de consolidari de reparatii au fost finantate doar 85 la suta fata de suma prevazuta initial. Exista, totusi, o contabilizare a sumelor cheltuite, s-au mai dat totusi bani, inca 10 sau 5 miliarde de lei, dar doar pentru cei care au lucrat si au emis facturile respective", a declarat in conferinta de presa, insepector general Camelia Gavrila.
  "Scoala de arte si meserii a fost un esec, iar tezele cu subiect unic un experiment"
 
Cat despre, sistemul educational acesta a inregistrat progrese vizavi de numarul elevilor promovati si al celor cu media incheiata. De asemenea, a scazut treptat numarul profesorilor necalificati, insa, in mediul rural, persista problema comasarii claselor in una singura din lipsa de profesori si a spatiului. "A fost experimentul cu subiect unic, acum exista o alta ideea, exista ideea ca Scoala de Arte si Meserii(SAM) a fost un esec, sunt de accord cu ideea care se preconizeaza, de a transorma SAM-ul in altceva, era o zona de esec resimitia, o zona de refugiu. De asemenea, consider ca, in acest moment, ar trebui sa existe o anumita stabilitate in masura legislativa si in metoda elevilor de a accede la in invatamantul liceeal sau inavatamantul superior, examene putine, credibile si la obiecte relevante si mai mult credit penrtru scoli", a adaugat inspectorul general Camelia Gavrila. /Vladilena Bicu