(ORASUL, 17.15) E.ON GAZ – OFICIUL JUDETEAN PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR – AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI/ Noi discutii intre reprezentantii E.ON Gaz si  cei ai Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului
(CUZANET,
Iasi, 19 februarie) – In cursul zilei de astazi, 19 februarie, Valerian Salavastru, seful Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi, s-a intalnit din nou cu reprezentantii companiei E.ON Gaz pentru a clarifica atat problema cozilor de la punctele de incasare a facturilor, cat si cea a lipsei “procedurilor sigure” la facturarea catre clienti. Dupa ce ieri, inspectorul OJPC a amendat E.ON Gaz cu 6000 de lei, astazi a venit timpul gasirii unor solutii. Din discutiile cu reprezentantii companiei, Salavastru a inteles faptul ca singurii vinovati pentru cozile interminabile de la punctele de incasare sunt clientii. Practic ei ar putea alege oricare alta forma de plata a facturilor, pusa la dispozitie de catre E.ON Gaz prin intermediul bancilor , fara a li se percepe comisioane, sau incadrarea in una dintre cele 30 de zile de plata de la data scadenta. “Am vorbit cu ei si le-am inteles punctul de vedere. Mi-au aratat ca ii informeaza pe clienti chiar si la sfarsitul facturilor de modalitatile de plata si de tot ce au nevoie. Si de ieri si pana astazi am mai investigat si alte ghisee de incasare din Pacurari si din Nicolina si erau doar trei, patru persoane la rand. Deci chiar nu pot sa inteleg de ce toti se inghesuiau doar la punctul din strada Uzieni. Probabil le place sa stea la coada si sa mai schimbe cate-o vorba pana ajung sa plateasca. Altfel nu-mi explic.” a precizat Valerian Salavastru.

Dupa lungi discutii si dezbateri, problema cea mai grava, adica sistemul defectuos de livrare a facutirilor, a ramas totusi nerezolvata. Se arunca vina dintr-o gradina intr-alta astfel ca, in acest moment, conflictul se dezbate intre OJPC, E.ON Gaz si Agentia Nationala de Reglementare in domeniul Energiei(ANRE). Se pare ca sursa acestei probleme este chiar contractul incheiat intre ANRE si E.ON Gaz in care agentia nu impune companiei sa aiba un sistem profesionist de expediere a facturilor catre clienti. In aceste conditii, reprezentantii E.ON Gaz sustin ca se incadreaza normelor legale si ca nu ar fi trebuit sa primeasca amenda. “Nu este corect ceea ce fac cei de la E.ON Gaz. Chiar daca ei sunt in regula fata de ANRE, intra in conflict cu noi, cei de OJPC. Eu trebuie sa apar interesele consumatorului si sa ma asigur ca beneficiaza de servicii de calitate. Mi-au aratat contractul pe care l-au incheiat cu agentia si intr-adevar sunt in legalitate. Cei de la E.ON Gaz si-au angajat oameni care sa duca facturile consumatorilor, dar nu este nimic sigur. Daca omul nu este acasa, nu primeste factura. Sau mai sunt care primesc factura dar uita sa semneze. Sunt angajati de-ai lor care semneaza condica, dar care, daca-i cauti, sunt plecati la plimbare sau isi rezolva alte treburi si nu mai trec pe la consumatori. Si tot asa. Nu exista o evidenta stricta, clara.” a completat Valerian Salavastru. Din discutiile cu reprezentantii E.ON Gaz, inspectorul-sef al OJPC a inteles ca aceasta problema a livrarii facturilor o au si alte mari companii, cu mii de clienti, cum ar fi E.ON Moldova, RDS. RCS. “Voi trimite o scrisoare de atentionare atat la ANRE cat si la Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) pentru a semnala aceasta problema. Ma bucur ca eu, de la Iasi, am descoperit o problema care exista la nivel national si am sa ma zbat sa gasesc solutiile potrivite. Eu pot sa dau cate amenzi vreau pentru ca sunt acoperit de lege, dar cu asta nu as rezolva nimic. Clientii ar ramane in continuare nemultumiti.” a explicat Valerian Salavastru.
Una din solutiile salvatoare ar putea fi apelarea la serviciile postale din cadrul Postei Romane pentru a livra facturile emise de catre marile companii, spre consumatori./Roxana Maticiuc